Lee Krasner va néixer el 27 d'octubre de 1908 a Brooklyn, Nova York, filla de pares d'immigrants jueus russos.
Krasner un dels pocs exemples de dones artistes que va ser capaç de seguir el ritme dels seus contemporanis masculins en el moviment expressionista abstracte
Durant anys, el nom de Lee Krasner no significava molt en el món de l'art. Una pintora molt més coneguda com la Sra Jackson Pollock, i durant massa temps després de la seva mort, com Lee Krasner Pollock, la vídua de l'artista. Fins i tot hi va haver qui van dir que no podia aconseguir un espectacle si no fos per la connexió de Pollock, una campanya de rumors que Krasner va ser amargament conscient. No obstant això, ella seguia en la pintura, com ho havia fet sempre, i poc a poc la seva feina - i el seu nom - van obtenir la seva fama mundial i un lloc indiscutible en el cànon de la història de l'art. Encara que mai va arribar al nivell de fama aconseguida pel seu marit.
KRASNER va ser pionera en la tècnica de pintura utilitzada sobretot pels gustos de Jackson Pollock i Cy Twombly. Krasner va treballar en un moment en què les dones artistes van ser exclosos de la majoria dels cercles i es va ocupar de la seva obra d'art sovint eclipsada per la del seu marit, Jackson Pollock.
Krasner va decidir convertir-se en artista als tretze anys d'edat, a Washington Irving High School, l'única escola pública de secundària de Nova York que permetia entrar a les dones en el seu programa d'art. Es va quedar a viure a Nova York, continuant els seus estudis per primera vegada a l'Escola d'Art de la Dona de la Cooper Union i després en la Art Students League
En la dècada de 1930, va començar a associar-se amb els American Abstract Artists, un grup format a Nova York el 1936 per promoure i ajudar al públic a entendre l'art abstracte.
Va ser durant aquest període que va conèixer a Pollock, van anar a viure amb ell el 1941. Es van casar el 1945, i les funcions de promoció i gestió dels aspectes pràctics de la carrera de Pollock van passar a mans de la seva nova esposa. Krasner generosament va acceptar les seves noves responsabilitats, fins i tot si això significava la seva pròpia carrera, es va col·locar al seient del darrere del seu marit.
Krasner, però no va deixar de fer la seva pròpia obra d'art durant els seus onze anys de matrimoni amb Pollock.
Krasner va ser una pintora dura i ambiciosa, que va aconseguir adquirir no només una sòlida formació acadèmica en l'art, sinó també una base sòlida en la modernitat. Va aprendre el cubisme a partir de l'estudi de Hans Hofmann, i la van influenciar Picasso, Matisse i Mondrian,
Una de les poques dones que van treballar en l'estil expressionista abstracte, constantment desafiant al seu propi enfocament a la pintura, de vegades fins i tot tallant les seves pintures més antigues i creant un nou quadre amb la tècnica del collage, inspirant-se amb Henri Matisse.
Amb la mort de Jackson Pollock al 1956 en un accident de trànsit, Krasner es va trobar altre cop sola amb el seu jo pictòric.
Al
principi d’aquesta segona etapa, la seva pintura no es va alliberar del
fantasma de Pollock, ni el seu nom ni la seva obra van aparèixer en les
primeres retrospectives de l’expressionisme abstracte.
Va començar a pintar una sèrie d’obres de gran format en
tan sols un any.
Al 1962 va patir un aneurisme cerebral que la va
obligar a interrompre la seva obra durant els dos anys següents.
Us recomano la pel.licula
Artista invisible i ignorada que va haver d’esperar
al 1965 perquè la Whitechapel Gallery de Londres li rendís un merescut tribut , i no va ser fins
el 1973, que Nueva York, la ciutat a la que va ajudar a que fos anomenada
capital mundial de l’art , li fes un homenatge amb una retrospectiva , al
Whithey Museum.
Va morir l'any 1984
Actualment reconeguda com una gran pintora del segle XX
Malgrat no és la vida de Krasner et pots fer una idea de la vida de la pintora durant els anys que va viure amb Pollock.
Sinopsi: Els amants i artistes contemporanis Jackson
Pollock i Lee Krasner es troben en el centre de l'escena artística de Nova York
en la dècada dels quaranta, però mentres que Krasner deixa de banda el seu
treball per a impulsar la carrera de Pollock, ell comença a revelar-se
emocionalment. Junts escapen al camp per a contraure matrimoni i, molt prompte,
Pollock comença a crear l'art que ho va convertir en el primer pintor del
modernisme dins dels Estats Units. Però la fama i fortuna arriba acompanyada
d'episodis de comportament violents i dubtes existencials; d'esta manera, la
vida de Pollock amenaça amb una catàstrofe.
Ignorava qui és aquesta artista, i fins i tot que era dona de Pollock. és a dir, ignorava que la dona de Pollock fos artista. De fet, he vist fragmentàriament la pel·lícula i no recordava aquesta faceta de la dona. Caldrà revisar-la, sens dubte...
ResponderEliminarGràcies per la referència. Com ens demostra que difícil és per a les dones emergir cap als llocs rellevants d'aquest món de l'art!
Sort que els temps estan canviant.
ResponderEliminarCertament aquest blog és una valuosa aportació a la dona artista, estàs fent una feina del tot interessant.
Aqueta obra de Krasner de tons verdosos-rosats que ens mostres m'agrada, atrau la meva mirada comunicant-me maques sensacions.
He vist la pel.lícula, recordo que en Pollock se'l retrata com un artista de gammes excèntriques, però el paper de la seva dona ara mateix no el recordo, serà qüestió de tornar-la a visualitzar.
Gràcies Estereta, pel teu bon treball.
Vag poder revisar la pel·lícula fa uns dies, i la vaig trobar encisadora. També vaig poder comprovar que a penes havia vist algunes escenes, o sigui que molt agraït per la teva cita.
ResponderEliminar